MoneyBull- A legérdekesebb gazdasági hírek egy hel

A Tesla-tulajok mostantól kérhetik a teljes önvezető bétát

2021. szeptember 26. - MoneyBull

A Tesla pénteken bejelentette, hogy megjelent a várva várt szoftverfrissítés, mely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy hozzáférést kérjenek a teljes önvezető mód (FSD) béta programjához. A funkciót azonban nem mindenki használhatja: csak a magas biztonsági pontszámmal rendelkező Tesla tulajdonosok nyomhatnak rá a letöltés gombra. Ettől függetlenül az amerikai Nemzeti Közlekedés Biztonsági Tanács komoly aggodalmát fejezte ki az újdonság miatt. 

tesla2.jpg

Az FSD Beta korai hozzáférést biztosít a járművezetőknek a még nem teljesen hibamentes új funkciókhoz, beleértve az automatikus kormányzást a városi utcákon, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy a Tesla modelljük automatikusan navigáljon összetett városi környezetben anélkül, hogy a saját kezükkel mozgatnák a kormányt. 

A jövő már itt van 

Az FSD Beta, a Tesla prémium vezetést segítő szoftvercsomagjának befejezetlen változata, melynek mindenki által használható verzióját a vállalat, az Egyesült államokban, 10 ezer dollárért vagy havi 199 dollárért értékesít. 

A kész FSD-t azzal az ígérettel forgalmazzák, hogy a szoftver lehetővé teszi a Teslának, hogy automatikusan sávot váltson, navigáljon az autópályán, magától beparkoljon a szabad helyekre, vagy a parkolóból kiguruljon. Ennek továbbfejlesztett változata az FSD Beta, mely teljes önvezetést ígér. 

Az FSD Beta hozzáférést biztosít a járművezetőknek az "automatikus kormányzás a városi utcákon" funkcióhoz, mely még Elon Musk szerint sem tökéletes. Ez lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a kocsi automatikusan navigáljon városi környezetben más járművek, gyalogosok, kerékpárosok és háziállatok mellett anélkül, hogy saját kezünkkel mozgatnánk a kormányt.

A sofőröknek azonban figyelmesnek kell maradniuk, mindkét kezüket a kormányon kell tartaniuk, hogy ha bármi veszélyt éreznek, azonnal át tudják venni a vezetést. 

Ettől függetlenül a Tesla egyik vezetést támogató rendszere (beleértve az Autopilot, prémium Full Self-Driving és FSD béta) sem teszi az elektromos járműveket autonómmá.  A cég korábban mintegy 2000 ember számára tette elérhetővé az FSD Beta-t, akik főként a cég alkalmazottai voltak. 

tesla1.jpg 

A kormány válasza

Múlt héten, amikor Musk új részleteket jelentett be az FSD béta programról,  Jennifer Homendy, Nemzeti Közlekedés Biztonsági Tanács vezetője aggodalmának adott hangot a vállalat tervei miatt a The Wall Street Journalnak adott interjújában. 

" Alapvető biztonsági kérdéseket kellene még megoldani, mielőtt a Tesla kiengedi az FSD Beta-t a széles körű használatra" - mondta Homendy. 

Az NTSB vezetőjét az is bosszantotta, hogy a cég egy befejezetlen termékét nem biztonsági szakemberekkel tesztelteti, hanem a nagyközönséggel. 

Homendy azt is megjegyezte a Washington Post-nak adott interjújában, hogy a Tesla a "teljes önvezető" kifejezést használja a 2. szintű vezetést ségítő rendszerénél, ami megtévesztő és zavaró. 

Musk a múlt héten egy tweetjében felhívta a figyelmet arra, hogy az FSD Béta most olyan jónak tűnik, hogy téves elképzelést kelthet arról a sofőrökben, hogy nem kell figyelniük a vezetésre, miközben az FSD Beta be van kapcsolva.

tesla3.jpg

Biztonsági pontszám 

Elon Musk hónapok óta ígéri a Tesla-tulajdonosainak az FSD béta letöltési lehetőségét. Még 2021 márciusában egy tweetjében azt írta, hogy minden előfizetőnek meg fog jelenni a letöltési gomb az FSD bétához, amint az autójuk csatlakozik a Wi-FI-hez. 

Ezt a kijelentését azonban később megváltoztatta.  A Tesla elkezdett biztonsági pontszámokat adni a járművezetőknek és ez alapján dől el, hogy ki kaphat hozzáférést az új funkcióhoz. 

Néhány tulajdonos megosztott  a CNBC-vel képernyőfotót, melyen az látszik, hogy a rendszer biztonsági pontszámot rendelt a felhasználóhoz. Hasonlónak tűnik mint, a biztosítási kockázati tényező szám. 

A Tesla egy táblázatban mutatja az alábbi információk pontszámát: 

  • Várható ütközési gyakoriság
  • Előreütközés-figyelmeztetés 1000 mérföld alpján
  • Kemény fékezés
  • Agresszív kanyarodás
  • Nem biztonságos követési távolság
  • Autopilot kényszerített lekapcsolás

Úgy tűnik, hogy a Tesla rendszere jelenleg azt nem méri, hogy a sofőrök milyen gyakran nem tartják a kezüket a kormányon, milyen gyorsan veszik át a vezetést amikor a rendszer erre felszólítja őket, illetve mennyire következetesen tartják a szemüket az úton.  

Csak azon a felhasználók férhetnek hozzá az FSD Beta verziójához, akik a Tesla véleménye szerint egy teljes hétre lebontva kiváló vezetési eredményekkel rendelkeznek. 

Te hogy látod? Valóban eljött az idő arra, hogy ez a funkció széles körben bevezetésre kerüljön? 

Forrás: CNBC, MoneyBull 
Jogtiszta képek forrása: Envato 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://moneybull.blog.hu/api/trackback/id/tr7816700684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval35 2021.09.28. 06:26:36

A címben: "a teljes önvezető bétát"

A cikkben: "A sofőröknek azonban figyelmesnek kell maradniuk, mindkét kezüket a kormányon kell tartaniuk, hogy ha bármi veszélyt éreznek, azonnal át tudják venni a vezetést.

Ettől függetlenül a Tesla egyik vezetést támogató rendszere (beleértve az Autopilot, prémium Full Self-Driving és FSD béta) sem teszi az elektromos járműveket autonómmá."

Elon Musk egy idióta. Össze-vissza hazudik, és te is. Ha már hazudoztok, akkor legalább elmkéne dönteni, hogy mit hazudtok, és következetesnek lenni. Mert azt hazudni, hogy teljesen önvezető, aztán 10 sorral lejjebb az ellenkezőjét, az kurvára szánalmas idiótaság.

Valójában a Tesla csupán engedélyezett egy új funkciót a vezetők egy viszonylag nagy csoportjának, amely funkció saját bevallásuk szerint is kockázatos. Jönni fognak az újabb balesetek. A Tesla koncepciója a csak kamerás önvezetéssel egyébként is faszság. A kamerának egyedül egy csomó gyengéje van. Ebből származnak a balesetek. Ennyi.

maxval35 2021.09.28. 06:32:49

Nem mellesleg Németországban be is tiltották a Teslának a hazudozást, azaz nem nevezhetik önvezetőnek a funkciójukat, amelyik nem az. De te beszopod, mert hülye vagy.

www.cnbc.com/2020/07/14/tesla-autopilot-self-driving-false-advertising-germany.html

MoneyBull 2021.09.28. 08:09:33

@maxval35: Általában nem szoktam reagálni azokra a kommentekre, melyeknek az írója egy suttyó paraszt és nem tudja kulturáltan leírni a véleményét, de veled kivételt teszek. A Tesla hívja így a funkciót. A cikkben külön felhívom rá a figyelmet, hogy ez nem teljesen önvezető annak ellenére, hogy így hívják. Ezenkívül idézem a NBST vezetőjének a nyilatkozatát, hogy nagyon káros az, hogy a Tesla teljesen önvezetőnek hívja a rendszert, mert félrevezető. A cikk pontos és tárgyilagos. Vagy nem olvastad végig a cikket vagy nem tudtad értelmezni a mondatokat. Utóbbi esetben javaslom az általános iskola 3. osztályának újrajárását.

midnight coder 2021.09.28. 09:08:17

Ezzel együtt, ahányan meghalnak naponta az utakon a nem önvezetõ autókban bizony az emberiségnek szüksége van arra hogy ezt kifejlesszék. És igen, valószínûleg ennek is lesznek áldozatai. De az egyik oldalon meghal montjuk pár száz ember az önvezetõ technológia bevezetése során, a másik oldalon naponta halnak meg százak azért mert emberek vezetik az autókat.

maxval35 2021.09.28. 10:21:38

@MoneyBull: 1) elolvastam a cikket.
2) a cikkben két ellentmondó álláspont kavarodik, és nem tisztáztad, hogy melyik állásponton vagy, és azt sem, hogy egyáltalán tudatában vagy az ellentmondásnak
3) ha nem értesz egyet azzal, hogy " teljes önvezetőnek" nevezzék a funkciót, akkor mirét adtad ezt a címet a postnak? EZT A CÍMET TE ADTAD, EZEK A TE SZAVAID.

maxval35 2021.09.28. 10:23:27

@midnight coder: meg lehetne ezt úgy is csinálni, hogy nem hal bele pár száz ember se, csak Elon Musk egy ugyanolyan elmebeteg pszichopata, mint te. őt csak a bevétel érdekli, és ha azzal tud bevételt csinálni, hogy más, biztonságosabban gondolkodó OEM-ek előtt korábban aktivál egy funkciót, akkor gátlás nélkül megcsinálja. meggazdagszik azon a pár ember halálán.

MoneyBull 2021.09.28. 11:13:52

Ez a bejegyzés nem egy véleménycikk, hanem hír, az én álláspontom nem releváns. Ettől függetlenül szerintem az írás dinamikájából és az ott leírt nyilatkozatból egyértelmű, hogy a Tesla hívja így a funkciót, viszont a szakértők szerint ez félrevezet és káros, így tisztában vagyok a problémával. Igazából erről szól a hír. Ha nem lennék ezzel tisztában, nem írtam volna bele az NBST állásfoglalását. Mivel ez a Tesla által használt hivatalos megnevezés a címben is ez szerepel. A hajtás után konkretizálódik, hogy bár így hívják azért ez csak egy 2. szintű rendszer attól függetlenül, hogy a Teslanak mi a kommunikácója. Sajnálom, ha ez alapján nem volt egyértelmű, ha ezt elsőre így írtad volna meg és nem fröcsögve, abból én is tanulhatok, hogy a későbbiekben még jobb cikkek szülessenek. Köszönöm mindenesetre, hogy elolvastad.
süti beállítások módosítása